Euro 7 – naujausi Europos Sąjungos emisijų standartai, kurie įsigalios 2025-2027 metais. Jie paveiks tiek naujų automobilių kainas, tiek naudotų rinkos vertę. Šiame straipsnyje – viskas, ką reikia žinoti.
Ką rasite šiame straipsnyje
Iliustracija: Ką rasite šiame straipsnyje
- Kas yra Euro 7 ir kuo skiriasi nuo Euro 6
- Kada įsigalioja
- Kaip paveiks automobilių kainas
- Ar verta pirkti Euro 6 dabar
- Ką reiškia naudotų automobilių rinkai
Kas yra Euro standartai?
Euro standartai – tai ES taisyklės, apibrėžiančios maksimalius leistinus automobilio išmetamųjų dujų kiekius. Kuo didesnis skaičius – tuo griežtesni reikalavimai ir švaresnis automobilis.

Euro standartų istorija
| Standartas | Įsigaliojo | Pagrindiniai reikalavimai |
|---|---|---|
| Euro 1 | 1993 | Pirmi emisijų limitai |
| Euro 2 | 1997 | Griežtesni CO limitai |
| Euro 3 | 2001 | Įvestas NOx limitas |
| Euro 4 | 2006 | Kietųjų dalelių filtras (DPF) |
| Euro 5 | 2011 | Griežtesni kietųjų dalelių limitai |
| Euro 6 | 2015 | RDE testai, SCR sistemos |
| Euro 6d | 2019 | Realaus vairavimo testai |
| Euro 7 | 2025-2027 | Nauji standartai |
Euro 7 – kas keičiasi?
Nauji emisijų limitai
Kietosios dalelės (PM):
- Euro 6d: 4.5 mg/km
- Euro 7: 4.5 mg/km (nesikeičia benzininiams)
Azoto oksidai (NOx):
- Euro 6d (benzinas): 60 mg/km
- Euro 6d (dyzelis): 80 mg/km
- Euro 7: 60 mg/km (visiems)
Nauja: Stabdžių ir padangų dalelių emisijos – pirmas kartas istorijoje.
Pagrindiniai Euro 7 pokyčiai
- Vienodi limitai benzinui ir dyzeliui – dyzeliams bus sunkiau
- Ilgesnis emisijų atitikties laikotarpis – 200 000 km arba 10 metų
- Stabdžių dulkių limitai – 7 mg/km (nauji reikalavimai)
- Padangų dalelės – bus reguliuojamos ateityje
- Baterijų reikalavimai elektromobiliams – minimalus veikimas ir ilgaamžiškumas
Kada įsigalioja Euro 7?
Nauji lengvieji automobiliai:
- Nuo 2025 m. liepos 1 d. (gamintojams)
- Praktiškai: nauji modeliai nuo 2025-2026 m.
Sunkvežimiai ir autobusai:
- Nuo 2027 m. liepos 1 d.
Svarbu: Euro 7 taikomas TIK naujai registruojamiems automobiliams. Jau eksploatuojami automobiliai nėra veikiami.
Kaip Euro 7 paveiks kainas?
Naujų automobilių kainos
ES Komisijos vertinimu, Euro 7 padidins automobilio kainą:
| Automobilio tipas | Kainos padidėjimas |
|---|---|
| Benzininis | +90 - 150 € |
| Dyzelinis | +150 - 300 € |
| Elektromobilis | +80 - 120 € |
Realybėje: Gamintojai gali perkelti didesnę dalį kaštų pirkėjams. Tikėtina 200-500 € padidėjimas.
Kodėl dyzeliams sunkiau?
Euro 7 sulygina benzino ir dyzelio NOx limitus. Dyzeliniams varikliams pasiekti 60 mg/km – sudėtingiau ir brangiau. Tai reiškia:
- Sudėtingesnės SCR (AdBlue) sistemos
- Daugiau katalizatorių
- Galimas kai kurių dyzelinių modelių išėjimas iš rinkos
Ką tai reiškia naudotų automobilių rinkai?
Iliustracija: Ką tai reiškia naudotų automobilių rinkai?
Euro 6d automobilis – vis dar geras pasirinkimas
Jei perkate naudotą automobilį su Euro 6d standartu (nuo 2019 m.):
Privalumai:
- Atitinka griežtus emisijų reikalavimus
- Leidžiamas visose LEZ zonose (dabar)
- Šiuolaikinė technologija
Rizikos:
- Po 5-10 metų kai kurie miestai gali riboti
Euro 5 ir senesni – mažėjanti vertė
Automobiliai su Euro 5 ir senesniais standartais:
- Jau draudžiami daugelyje Europos miestų centrų
- Perpardavimo vertė mažės
- Tinka Lietuvai, bet ne kelionėms po Europą
Daugiau apie draudimus skaitykite Dyzelio draudimai Europoje 2025.
Ar verta pirkti Euro 6 automobilį dabar?
TAIP, jei:
- Perkate Euro 6d (nuo 2019 m.)
- Automobilis skirtas vidutiniam laikotarpiui (5-7 metai)
- Daugiausiai važiuojate Lietuvoje
- Kaina gera (palyginus su Euro 7)
SVARSTYKITE, jei:
- Planuojate laikyti 10+ metų
- Dažnai keliaujate po Europą
- Gyvenate didmiestyje, kuriame gali atsirasti LEZ
Alternatyvos
Jei rūpi ateitis – svarstykite:
- Hibridas – mažesnės emisijos, ilgiau atitiks standartus
- Elektromobilis – jokių emisijų problemų
- Naujesnis Euro 6d – arčiausiai Euro 7 reikalavimų
Euro 7 ir elektromobiliai
Euro 7 įveda naujus reikalavimus ir elektromobiliams:
Baterijos ilgaamžiškumas:
- Po 5 metų / 100 000 km: ≥80% talpos
- Po 8 metų / 160 000 km: ≥70% talpos
Ką tai reiškia:
- Gamintojai turės užtikrinti baterijos kokybę
- Naudotų EV pirkėjams – daugiau pasitikėjimo
Kiti reikalavimai:
- Informacija apie baterijos būklę (SoH) privaloma
- Baterijos paso sistema
Euro standartų palyginimas
Vizualinis modelių palyginimas
| Parametras | Euro 5 | Euro 6d | Euro 7 |
|---|---|---|---|
| Benzinas CO | 1000 mg/km | 1000 mg/km | 500 mg/km |
| Benzinas NOx | 60 mg/km | 60 mg/km | 60 mg/km |
| Dyzelis NOx | 180 mg/km | 80 mg/km | 60 mg/km |
| PM (kietosios dalelės) | 5 mg/km | 4.5 mg/km | 4.5 mg/km |
| Testavimas | Laboratorija | RDE (reali) | RDE+ |
| Atitikties laikotarpis | 100k km | 100k km | 200k km |
Dažnai užduodami klausimai
Ar mano dabartinis automobilis taps nelegalu po Euro 7?
Ne. Euro 7 taikomas tik NAUJIEMS automobiliams. Jūsų dabartinis automobilis galės būti eksploatuojamas kaip anksčiau. Tačiau LEZ zonos gali riboti senesnius modelius.
Ar Euro 7 "užmuš" dyzelinius automobilius?
Ne visiškai, bet dyzelinių modelių pasiūla mažės. Gamintojams brangiau pritaikyti dyzelius Euro 7, todėl kai kurie atsisakys šių variantų.
Kada Lietuvoje bus Euro 7 reikalavimai?
Euro 7 įsigalioja visoje ES vienu metu. Nauji automobiliai, registruojami nuo 2025 m. liepos, turės atitikti Euro 7.
Ar verta laukti Euro 7 automobilių?
Nebūtinai. Euro 6d automobiliai yra pakankamai švarūs ir dar ilgai bus leidžiami. Euro 7 automobilis bus šiek tiek brangesnis.
Išvados
Euro 7 – evoliucija, ne revoliucija. Pagrindiniai pokyčiai:
- Griežtesni dyzelio reikalavimai – mažiau dyzelinių modelių ateityje
- Ilgesnis atitikties laikotarpis – 200 000 km
- Nauji reikalavimai elektromobiliams – baterijos ilgaamžiškumas
Praktiniai patarimai:
- Euro 6d automobilis vis dar puikus pasirinkimas
- Dyzelinių modelių pasiūla mažės – jei reikia dyzelio, pirkite dabar
- Hibridai ir elektromobiliai – saugiausias ilgalaikis pasirinkimas
- Lietuvoje pokyčiai juntami bus minimaliai
Turite klausimų apie emisijų standartus? Susisiekite su WheelStreet – padėsime išsirinkti tinkamą automobilį.



