"Dyzelis miršta" vs "Dyzelis vis dar apsimoka" – abi pusės turi argumentų. Bet kuris teisingas BŪTENT TAU?
Šiame straipsnyje – ne ideologija, o matematika. Konkretūs scenarijai, skaičiavimai ir aiškus atsakymas.
Greitas atsakymas
Iliustracija: Greitas atsakymas
Rinkis DYZELĮ, jei:
- Važiuoji >25 000 km per metus
- 70%+ kelionių – magistralė/užmiestis
- Planuoji laikyti >5 metus
- Perkii didesnį automobilį (SUV, universalą)
Rinkis BENZINĄ, jei:
- Važiuoji <15 000 km per metus
- Daug miesto vairavimo
- Planuoji laikyti 3-4 metus
- Perki mažesnį automobilį
Rinkis HIBRIDĄ, jei:
- Daug miesto, bet ir užmiesčio
- 15 000-25 000 km per metus
- Nori "geriausio iš abiejų pasaulių"
Dabar – detalūs skaičiavimai.
Ekonomika: kuras

Realios sąnaudos (ne iš brošiūros)
| Automobilis | Miestas | Užmiestis | Mišrus |
|---|---|---|---|
| 1.5 benzinas turbo | 8-9 l | 5.5-6.5 l | 7-8 l |
| 2.0 dyzelis | 7-8 l | 5-5.5 l | 6-6.5 l |
| Hibridas (Toyota) | 4.5-5.5 l | 5-5.5 l | 4.5-5.5 l |
Kuro kainų palyginimas (2025)
| Kuras | Kaina |
|---|---|
| 95 benzinas | ~1.50 €/l |
| Dyzelinas | ~1.45 €/l |
| Elektra (namuose) | ~0.25 €/kWh |
Metinės kuro išlaidos
Scenarijus: 20 000 km per metus, 60% užmiestis / 40% miestas
| Variklis | Vidutinės sąnaudos | Metinė kaina |
|---|---|---|
| 1.5 benzinas turbo | 7.5 l/100 km | 2 250 € |
| 2.0 dyzelis | 6.2 l/100 km | 1 798 € |
| Hibridas | 5.0 l/100 km | 1 500 € |
Dyzelis vs benzinas: ~450 € sutaupymas per metus
Hibridas vs benzinas: ~750 € sutaupymas per metus
Ekonomika: pirkimo kaina
Kainų skirtumas
| Modelis | Benzinas | Dyzelis | Skirtumas |
|---|---|---|---|
| VW Golf | 25 000 € | 28 000 € | +3 000 € |
| Škoda Octavia | 24 000 € | 27 000 € | +3 000 € |
| Toyota RAV4 | 32 000 € (benzinas) | - | Hibridas +3 000 € |
| BMW 3 | 42 000 € | 45 000 € | +3 000 € |
Tipinis dyzelio priemokos atsipirkimas:
- 3 000 € ÷ 450 €/m. = ~7 metai
Naudotų automobilių kainų skirtumas
| Modelis (2019, 100k km) | Benzinas | Dyzelis |
|---|---|---|
| VW Passat | 18 000 € | 19 500 € |
| Škoda Superb | 17 000 € | 18 500 € |
| BMW 5 | 25 000 € | 26 000 € |
Skirtumas mažesnis – dyzelio vertė krenta greičiau.
Ekonomika: priežiūra
Servisų palyginimas
| Paslauga | Benzinas | Dyzelis |
|---|---|---|
| Alyvos keitimas | 80-120 € | 100-150 € |
| Oro filtras | 20-40 € | 30-50 € |
| Kuro filtras | - | 50-80 € |
| Uždegimo žvakės | 40-80 € | - |
| Kaitinimo žvakės | - | 80-150 € |
| AdBlue (metams) | - | 50-100 € |
| Metinis servisas | 200-350 € | 300-500 € |
Ilgalaikiai remontai
| Komponentas | Benzinas | Dyzelis |
|---|---|---|
| Turbo (jei yra) | 1 000-2 000 € | 1 500-3 000 € |
| DPF filtras | - | 800-2 000 € |
| EGR vožtuvas | 200-500 € | 400-1 000 € |
| Dvimasis smagratis | 600-1 200 € | 800-1 500 € |
| Purkštukai | 200-400 € | 400-800 € (×4) |
Dyzelio remontai BRANGESNI – ypač DPF ir purkštukai.
5 metų TCO: pilnas palyginimas
Vizualinis modelių palyginimas
Scenarijus A: 15 000 km/m., daug miesto
VW Golf 2020, pirkimo kaina 20 000 €:
| Išlaidos | 1.5 TSI benzinas | 2.0 TDI dyzelis |
|---|---|---|
| Pirkimas | 20 000 € | 22 000 € |
| Kuras (5 m.) | 9 000 € | 7 200 € |
| Servisas (5 m.) | 1 500 € | 2 500 € |
| Remontas (tikėtinas) | 500 € | 1 500 € (DPF) |
| VISO | 31 000 € | 33 200 € |
| Perpardavimas | -10 000 € | -9 000 € |
| Tikra kaina | 21 000 € | 24 200 € |
Šiuo atveju BENZINAS pigesnis 3 200 € per 5 metus.
Scenarijus B: 30 000 km/m., daug magistralės
VW Passat 2019, pirkimo kaina 18 000 €:
| Išlaidos | 1.5 TSI benzinas | 2.0 TDI dyzelis |
|---|---|---|
| Pirkimas | 18 000 € | 19 500 € |
| Kuras (5 m.) | 15 750 € | 11 625 € |
| Servisas (5 m.) | 2 000 € | 3 000 € |
| Remontas (tikėtinas) | 1 000 € | 1 500 € |
| VISO | 36 750 € | 35 625 € |
| Perpardavimas | -8 000 € | -9 000 € |
| Tikra kaina | 28 750 € | 26 625 € |
Šiuo atveju DYZELIS pigesnis 2 125 € per 5 metus.
Scenarijus C: Hibrido palyginimas
Toyota RAV4 2020, 20 000 km/m.:
| Išlaidos | 2.0 benzinas | 2.5 Hybrid |
|---|---|---|
| Pirkimas | 30 000 € | 33 000 € |
| Kuras (5 m.) | 12 000 € | 7 500 € |
| Servisas (5 m.) | 2 000 € | 1 800 € |
| Remontas | 1 000 € | 500 € |
| VISO | 45 000 € | 42 800 € |
| Perpardavimas | -15 000 € | -18 000 € |
| Tikra kaina | 30 000 € | 24 800 € |
HIBRIDAS pigesnis 5 200 € per 5 metus!
Aplinkosauga ir reguliacijos
Saugumo sistemos ir apsaugos elementai
Dyzelio draudimai Europoje
| Miestas/Šalis | Reguliacija |
|---|---|
| Paryžius | Euro 4 dyzeliai draudžiami |
| Berlynas | Euro 5 draudžiami kai kur |
| Briuselis | Euro 5 draudžiami |
| Amsterdam | Dyzeliai bus draudžiami 2030 |
| Lietuva | Kol kas jokių ribojimų |
Realybė Lietuvoje: 2025 m. – jokių praktinių ribojimų. Bet jei planuoji keliauti po Europą – pagalvok.
Euro 7 ir ateitis
Euro 7 (nuo 2027):
- Griežtesni NOx limitai
- Dyzeliai taps dar brangesni gamyboje
- Gamintojai pereina prie elektros/hibridų
Prognozė: Po 2027 m. nauji dyzeliniai automobiliai taps retenybe.
DPF: dyzelio Achilo kulnas
Kas tai?
DPF (Diesel Particulate Filter) – suodžių filtras, kuris "surenka" kietąsias daleles.
Kodėl problema?
DPF reikia regeneracijos – sudeginti suodžius aukštoje temperatūroje. Tai vyksta:
- Važiuojant >60 km/h
- Bent 20-30 min. be sustojimo
Jei daug miesto:
- DPF neregeneruoja
- Užsikemša
- Remontas: 800-2 000 €
Kaip išvengti?
- Kas savaitę – bent 30 min. magistralėje
- Neignoruoti DPF įspėjimo
- Naudoti kokybišką kurą
- Reguliari priežiūra
Jei 90% kelionių – miestas, DPF BUS problema.
Praktiniai scenarijai
🚗 Jaunas profesionalas, Vilniuje
- 12 000 km/m.
- 80% miestas
- Mazda 3 arba Golf
Rekomendacija: BENZINAS arba HIBRIDAS
- DPF bus problema
- Mieste benzinas efektyvesnis
- Hibridas idealiai tinka miestui
🚙 Šeima su vaikais, gyvenanti užmiestyje
- 25 000 km/m.
- 60% magistralė
- Škoda Kodiaq arba RAV4
Rekomendacija: HIBRIDAS arba DYZELIS
- Hibridas: Toyota RAV4 Hybrid – idealu
- Dyzelis: Kodiaq 2.0 TDI – jei daug vilkimo, brangus hibridas
🚐 Verslininkas, daug keliaujantis
- 40 000+ km/m.
- 70% magistralė
- Passat arba Mercedes E
Rekomendacija: DYZELIS
- Šiame režime dyzelis vis dar karalius
- TCO geriausias
- Varikliai sukurti didelėms ridoms
🏙️ Antrasis automobilis šeimai (miestui)
- 8 000 km/m.
- 95% miestas
- Mažas hečbekas
Rekomendacija: BENZINAS arba ELEKTRA
- Dyzelis šiam naudojimui – blogiausias pasirinkimas
- Elektra idealiai, jei galima krauti namuose
Hibridai: trečias variantas
Tipai
| Tipas | Kaip veikia | Kam tinka |
|---|---|---|
| HEV (Full hybrid) | Pats pasikrauna | Miestui ir mišriam |
| MHEV (Mild hybrid) | Tik pagelbėja | Šiek tiek ekonomiškiau |
| PHEV (Plug-in) | Reikia krauti | Trumpiems atstumams + elektra |
Geriausi hibridai 2025 m.
| Modelis | Tipas | Sąnaudos | Kaina (naudotas) |
|---|---|---|---|
| Toyota Corolla | HEV | 4.5 l | 18 000-25 000 € |
| Toyota RAV4 | HEV | 5.0 l | 28 000-38 000 € |
| Lexus NX | HEV | 5.5 l | 30 000-45 000 € |
| Honda CR-V | HEV | 5.5 l | 28 000-38 000 € |
Hibridų privalumai
✅ Mažiausios sąnaudos mieste ✅ Stabdžiai tarnaus 2× ilgiau (rekuperacija) ✅ Tylus veikimas ✅ Geras perpardavimas ✅ Jokių DPF problemų
Hibridų trūkumai
❌ Brangesni pirkti ❌ Magistralėje – ne geresni nei dyzelis ❌ Baterijos po 15+ metų gali reikalauti keitimo
Galutinė išvada
Sprendimų lentelė
| Rida/m. | Miesto % | Rekomendacija |
|---|---|---|
| <15 000 | >60% | BENZINAS |
| <15 000 | <60% | BENZINAS arba HIBRIDAS |
| 15-25 000 | >60% | HIBRIDAS |
| 15-25 000 | <60% | HIBRIDAS arba DYZELIS |
| >25 000 | >60% | HIBRIDAS |
| >25 000 | <60% | DYZELIS |
| >35 000 | bet koks | DYZELIS |
2025 m. tendencijos
- Dyzelis – vis dar apsimoka didelėms ridoms, bet mažėja populiarumas
- Benzinas – standartinis pasirinkimas mažoms/vidutinėms ridoms
- Hibridai – geriausia ilgalaikė investicija daugumai
- Elektra – ateitis, bet reikia infrastruktūros
Vis dar nežinai, ką rinktis? Susisiekite su WheelStreet – apskaičiuosime būtent TAVO situaciją.



